Zoeken in deze blog

zaterdag 8 oktober 2011

Annouk Westerling met 'De witte pauw' bij Jo Van de Sype

Fauna en flora zijn onderwerpen waarover ik (tot mijn spijt) niet veel kennis vergaard heb. Maar een pauw herinner ik mij perfect uit mijn kindertijd. Thuis hadden we een prachtige blauwe pauwhaan, die regelmatig op de vlucht sloeg om de omgeving te gaan verkennen. Meteen herinner ik me ook de fazantenhaan die met veel overgave in je benen kwam pikken van zodra je een voet in de tuin zette. Doch dit geheel terzijde.

Het bestaan van witte pauwen was mij volkomen onbekend tot ik gisteren de tentoonstelling van Annouk WESTERLING te zien kreeg. De allereerste foto's deden me meteen twijfelen tussen foto en grafische voorstelling, maar dat heeft alles te maken met de contrastrijke, zwart-witte afdruk op 'gewoon' papier, waardoor de matheid je nog dieper meetrekt in de omgevingsduisternis rond de pauw.

(c) Annouk Westerling

De poëtische invalshoek wordt extra benadrukt door de presentatie van enkele gedichten in onmiddellijke dialoog met een paar foto's.

Na de opening van gisteravond kan je enkel vandaag, zaterdag 8 oktober 2011 (van 13 tot 18 uur) nog gaan kijken bij...

Jo Van de Sype
Larenbroekstraat 31
9450 HAALTERT

Voor wie er vandaag niet meer geraakt is er binnenkort meer...

Op 22, 23, 29 en 30 oktober 2011 is Annouk Westerling, samen met Ephameron, Memymom en Ada Rajszys te gast in het voormalige Dominicanessenklooster, Heilige Geeststraat 22/24 te Herne, telkens van 13 tot 18 uur.
De tentoonstelling 'Pour les soeurs sonnez svp' is een organisatie van 'Diagenesi' (Jo Van de Sype & Annouk Westerling).

(c) Artspotter voor 'Waterschoenen' 

Geen opmerkingen: